Πεζοπορία στη Λέσβο

Δικαίως η Λέσβος μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο παράδεισος του πεζοπόρου. Φυσικός πλούτος ανεξάντλητος, διάσπαρτα πολιτιστικά μνημεία, εκπληκτική θέα στο Αιγαίο πέλαγος και τις μικρασιατικές ακτές,αλλά κυρίως ένα δίκτυο καλά σηματοδοτημένων μονοπατιών την καθιστούν ιδανικό προορισμό για περιπατητικό τουρισμό.

Ενημερωτικά αναλόγια, παρατηρητήρια και κιόσκια για ανάπαυση των πεζοπόρων συμπληρώνουν την σηματοδότηση των μονοπατιών και εμπλουτίζουν τις διαδρομές στο νησί. Μπορείτε να περπατήσετε σε, διαδρομές οικολογικού ενδιαφέροντος, διαδρομές βασισμένες στο αγροτικό τοπίο, στην γεωλογία και το ανάγλυφο, στον πολιτισμό, στα έθιμα και παραδόσεις. Υπάρχουν μονοπάτια με διαφορετικούς βαθμούς δυσκολίας που θα ικανοποιήσουν ακόμη και τους πιο έμπειρους περιπατητές.

Η πορεία του πεζοπόρου καθοδηγείται από κόκκινους ρόμβους που υπάρχουν σε εμφανή σημεία, αλλά και από τον κιτρινόμαυρο πεζοπόρο Ορέστη. Από τα προτεινόμενα μονοπάτια που ακολου-θούν, ελάχιστα δεν διαθέτουν σήμανση, χωρίς ωστόσο αυτό να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την επιλογή των διαδρομών. Δίπλα στο όνομα του μονοπατιού σημειώνεται ο αντίστοιχος δήμος της Λέσβου, ώστε ο πεζοπόρος που δεν είναι εξοικειωμένος με τη γεωγραφία του νησιού να μπορεί εύκολα να προσδιορίσει τα μονοπάτια, καταρχήν στο γενικό χάρτη της Λέσβου.

Πέρα από τις δραστηριότητες στη στεριά, η Λέσβος ενδείκνυται και για θαλάσσιες εξορμήσεις. Οργανωμένο καταδυτικό κέντρο, που λειτουργεί όλο το χρόνομε δύο βάσεις, προσφέρει τη δυνατότητα γνωριμίας με το βυθό. Στα ανατολικά της Λέσβου, από τη βάση στη Χαραμίδα, ιδανικές τοποθεσίες είναι τα νησάκια Άγιος Βασίλειος και Μερσύνια και η περιοχή του Ταρτίου με τα πεντακάθαρα νερά.

Στην περιοχή των Βατερών ένα ναυάγιο προκαλεί για εξερευνήσεις. Στα βορειοανατολικά του νησιού, από τη βάση της Πέτρας, στα Τουκμάκια ένα σύμπλεγμα νησιών και υφάλων με μοναδική βιοποικιλότητα και μορφολογία βυθού είναι ιδανικό σημείο τόσο για αρχάριους όσο και για έμπειρους δύτες. Το ίδιο κατάλληλο περιβάλλον έχουν και οι νησίδες απέ
ναντι από την Πέτρα.

Προφήτης Ηλίας – Άνω Κάμπος (Μανταμάδος)

Από το εκκλησά κι του Προφήτη Ηλία στην κορυφή τουΛεπέτυμνου, σε υψόμετρο944 μ. ξεκινά το μονοπάτι μήκους περίπου 2,2 χλμ. που καταλήγει στο οροπέδιο του ΆνωΚάμπου, στα 756 μ. υψόμετρο. Πρόκειται για ένα εύκολο μονοπάτι ανάμεσα σε βλάστηση από βελανιδιές. Μέχρι τα 1.600 Πελόπη – Άνω Κάμπος (Μανταμάδος)μ.είναι κατηφορικό, αλλά μετά ακολουθεί ομαλή πορεία, ελαφρώς ανηφορική. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά 230 μέτρα και το σημείο εκκίνησης αποτελεί επιλογή του πεζοπόρου.

Το μονοπάτι, μήκους περίπου 2,65 χλμ. ξεκινά από τον οικισμό της Πελόπης και καταλήγει στο οροπέδιο του Άνω Κάμπου, στα 756 μέτρα υψόμετρο. Ακολουθεί ανηφορική πορεία, αρχικά παράλληλα με την κοίτη του ρέματος της Λιγιώνας, και μετά από 1,7 χλμ. καταλήγει στη θέση Μονοπλάτανος. Στη συνέχεια, ανηφορίζει με έντονη κλίση ανάμεσα σε χαμηλή βλάστηση, για να φτάσει στο οροπέδιο του Άνω Κάμπου. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του μονοπατιού έχει υψομετρική διαφορά 369 μέτρα και η διαδρομή προτείνεται ως κατάβαση.

Καταρράκτης Μαν’ κάτσα (Μανταμάδος)

Θα σας εκπλήξει όχι μόνο για το όνομά του, αλλά κυρίως για την όαση ομορφιάς και δροσιάς που δημιουργεί. Ακολουθήστε τις οδηγίες και απολαύστε την ομορφιά του! Στο δρόμο Μυτιλήνης – Μανταμάδου, 100 μ. πριν από τη διασταύρωση για Άγιο Στέφανο, στρίβετε στο χωματόδρομο αριστερά. Μετά από 1.200 μ., αφήνετε το δρόμο και, ακολουθώντας ένα μονοπάτι προς τα ΒΔ, διασχίζεται ένα αραιό θαμνότοπο και σε 350 μ. θα βρεθείτε ανέλπιστα στον καταρράκτη Μανικάτσα.

Λεπέτυμνος – Συκαμινιά (Μήθυμνα)

Από τον κεντρικό δρόμο, λίγο πάνω από τον οικισμό του Λεπέτυμνου, ξεκινά το μήκους 3,15 χλμ. μονοπάτι που καταλήγει στον οικισμό Συκαμινιά. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εύκολο πλακό στρωτο μονοπάτι με πυκνή βλάστηση, το οποίο στα πρώτα 1.600 μ. είναι κατηφορικό, αλλά μετά ακολουθεί ομαλή πορεία ανάβασης. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά 137 μέτρα και το σημείο εκκίνησης του μονοπατιού είναι επιλογή του πεζοπόρου.

Κρίτα – Συκαμινιά (Μήθυμνα)

Η πηγή Κρίτα, στα 505 μ. υψόμετρο, είναι η αρχή αυτού του μονοπατιού, που μετά από πορεία 2,5 χλμ. καταλήγει στον οικισμό της Συκαμινιάς. Το μονοπάτι ακολουθεί αρχικά κατηφορική πορεία σε αγροτικό δρόμο, παράλληλα με κοίτη ρέματος, και μετά από 700 μ. ανηφορίζει ανάμεσα σε χαμηλή βλάστηση και ελαιώνες. Το μονοπάτι έχει έντονη κλίση πριν φθάσει στον οικισμό της Συκαμινιάς. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά 213 μέτρα και η διαδρομή, λόγω θέας και αναγλύφου, προτείνεται ως κατάβαση.

Πετρί – κοιλάδα και πηγές Λιγώνας (Πέτρα)

Το μονοπάτι, μήκους περίπου 2,4 χλμ., ξεκινά από τον οικισμό Πετρί, στα 214 μ. υψόμετρο, από όπου η θέα προς την Πέτρα και το Μόλυβο είναι εντυπωσιακή, ιδιαίτερα τις απογευματινές ώρες. Το μονοπάτι στα πρώτα περίπου 1.600 μ. ακολουθεί ομαλή ελαφρώς ανηφορική πορεία προς τα βόρεια ανάμεσα σε χαμηλή βλάστηση για να φθάσει σε υψόμετρο 250 μ. Το σημείο προσφέρει εξαιρετική θέα προς την κοιλάδα της Λιγώνας, γεμάτη από ερείπια υδρόμυλων, οι οποίοι λειτουργούσαν σε εποχές που το ποτάμι είχε άφθονο νερό. Στη συνέχεια το μονοπάτι ακολουθεί κατηφορική πορεία πάνω στο πλακόστρωτο που χρησιμοποιούσαν παλιά οι μυλωνάδες, για να φθάσει μέσα στην κοίτη του ποταμού, στα 162 μ. από το επίπεδο της θάλασσας. Από το σημείο αυτό, ο πεζοπόρος ακολουθεί συνεχώς ανηφορική πορεία για να καταλήξει μέσα από πυκνή βλάστηση με πλατάνια στις πηγές του ποταμού της Λιγώνας, στα 264 μ. υψόμετρο. Το μονοπάτι, που το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά μόλις 100 μέτρα, έχει ουσιαστικά μόνο μια πορεία κατεύθυνσης, αυτή από τον οικισμό Πετρί προς τις πηγές του ποταμού της Λιγώνας.

Σίγρι – Ερεσός (Ερεσός)

Το μονοπάτι ξεκινά από το Γεωπάρκο, δίπλα στο Μουσείο Απολιθωμένων στον οικισμό του Σιγρίου, ακολουθεί χωμάτινο αγροτικό δρόμο μήκους περίπου 14,2 χλμ. και, αφού περάσει από το Γεωπάρκο της Πλάκας, καταλήγει στον οικισμό της Ερεσού. Πρόκειται για ένα μονοπάτι σε γυμνό έδαφος, που όμως προσφέρει ποικιλία για τον πεζοπόρο, καθώς εναλλάσσονται ανηφοριές και κατηφοριές με σημεία εξαιρετικής θέας, ιδιαίτερα στο σημείο με το μεγαλύτερο υψόμετρο, στα 198 μ., και σε απόσταση 10,6 χλμ. από το Σίγρι. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του μονοπατιού έχει υψομετρική διαφορά 170 μέτρα και ο πεζοπόρος έχει τη δυνατότητα να το περπατήσει και με την αντίθετη πορεία

.Πεζοπορία στη Λέσβο

Τσιχλιώντα – Πάρκο Απολιθωμένων (Ερεσός)

Το Πάρκο Απολιθωμένων συνδέεται με την κοιλάδα του ποταμού Τσιχλιώντα με μονοπάτι, μήκους 2,75 χλμ. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του μονοπατιού έχει υψομετρική διαφορά 220 μ. Η διαδρομή προτείνεται να γίνεται από την κοιλάδα του ποταμού Τσιχλιώντα προς το Πάρκο Απολιθωμένων, μια διαδρομή με ομαλή ανηφορική πορεία. Αν ακολουθηθεί η αντίθετη πορεία, αν και υπάρχουν ανά500 μ. πάσσαλοι που καθοδηγούν τον πεζοπόρο, υπάρχει κίνδυνος να μη βρεθεί το μοναδικό ίσως πέρασμα για μετάβαση από τη μια όχθη του ρέματος στην άλλη, λόγω της πυκνής παραποτάμιας βλάστησης, και ο πεζοπόρος να αναγκαστεί να επιστρέψει.

Ποταμιά – Παράκοιλα (Δήμος Καλλονής)

Από τη διασταύρωση προς Βατούσα και Πτερούντα, σε απόσταση περίπου 3 χλμ. από τον οικισμό της Ανεμώτιας, ξεκινά το μονοπάτι που ακολουθεί το χωμάτινο αγροτικό δρόμο για να καταλήξει, έπειτα από μια διαδρομή 12,6 χλμ., στον οικισμό των Παρακοίλων. Η αρχή της διαδρομής, είναι ανηφορική ανάμεσα σε ενδιαφέροντες γεωλογικούς σχηματισμούς και διασχίζει το μοναδικό δάσος μαύρης πεύκης του νησιού. Ύστερα από 4,45 χλμ., φτάνει σε υψόμετρο 619 μέτρα, στο ψηλότερο σημείο του, απ’ όπου ο πεζοπόρος απολαμβάνει τη θέα της κοιλάδας της Ποταμιάς και του κόλπου της Καλλονής. Το μονοπάτι συνεχίζεται κατηφορικό, ανάμεσα σε πυκνή πευκόφυτη βλάστηση και, αφού αφήσει για λίγο τον αγροτικό δρόμο, φθάνει έπειτα από άλλα 4,25 χλμ. σε αλσύλλιο με χώρο ανάπαυσης. Εκεί βρίσκεται και το ξωκλήσι της Ζωοδόχου Πηγής. Από το σημείο αυτό η διαδρομή του μονοπατιού συνεχίζεται και πάλι σε αγροτικό δρόμο ανάμεσα σε ελαιώνες, για να φθάσει μετά από 3,9 χλμ. στον οικισμό των Παρακοίλων. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του μονοπατιού έχει υψομετρική διαφορά 593 μέτρα. Το μονοπάτι αυτό είναι δύσκολο να διανυθεί ολόκληρο ως ανάβαση και γι’ αυτό προτείνεται ως κατάβαση, αλλά για πεζοπόρους με ιδιαίτερα καλή φυσική κατάσταση.

Θερμές Πηγές-Μονή Δαμανδρίου (Πολιχνίτος)

Το μονοπάτι, μήκους περίπου 8 χλμ., ξεκινά από τις Θερμές Πηγές λίγο έξω από τον οικισμό του Πολιχνίτου. Ακολουθεί κυκλική διαδρομή και καταλήγει στο σημείο εκκίνησής του. Ακολουθώντας την αντίθετη πορεία, το μονοπάτι ξεκινά σε πλακόστρωτο, ελαφρά ανηφορικό. Ύστερα από 3,6 χλμ. φθάνει στο ψηλότερο σημείο του, στα 260 μ., όπου βρίσκεται η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Κατηφορίζοντας προς τα βόρεια, ανάμεσα σε βλάστηση από ελιές, ο πεζοπόρος φθάνει στη Μονή Δαμανδρίου, ένα μοναστήρι του 12ου αιώνα με θαυμάσιες τοιχογραφίες. Από εκεί, ακολουθεί τον αγροτικό δρόμο, συνεχίζοντας να κατηφορίζει μέσα από ελαιώνες και καλλιέργειες, για να καταλήξει πάλι στις Θερμές Πηγές, στο σημείο από όπου ξεκίνησε, για ένα θερμό λουτρό που θα τον ξεκουράσει και θα τον χαλαρώσει από την πεζοπορία. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του μονοπατιού έχει υψομετρική διαφορά περίπου 200 μ. Είναι εύκολο για τον πεζοπόρο και μπορεί να γίνεικαι με την αντίστροφη φορά όλες τις εποχές του χρόνου.

Κάτω Χωριό – Κουρνέλα (Πλωμαρί)

Το μονοπάτι ξεκινά από τον οικισμό Κάτω Χωριό και καταλήγει στον οικισμό Κουρνέλα έπειτα από πορεία 5,6 χλμ. Πρόκειται για ένα μονοπάτι με εναλλασσόμενη δυσκολία, ανάμεσα σε βλάστηση, που για 3,3 χλμ. είναι ανηφορικό, φθάνοντας στα 545 μ. υψόμετρο, στο εκκλησάκι της Αγίας Ειρήνης. Μετά ακολουθεί ομαλή πορεία κατάβασης, ανάμεσα σε βελανιδιές. Στα ορεινά του Δήμου Καλλονής, μεταξύ των χωριών Παράκοιλα και Ανεμώτια, υπάρχει ένα μοναδικό δάσος μαύρης πέυκης. Σε ένα αλπικό τοπίο συναντιέται η μαύρη πεύκη με το ροδόδεντρο της Ανατολής. Τον Απρίλιο – Μάιο το ροδόδεντρο ανθίζει και το δάσος γεμίζει ένα μεθυστικό άρωμα.

Αγιάσος – Ασώματος (Αγιάσος)

Το μονοπάτι αυτό ενώνει τα 3,25 χλμ. που χωρίζουν τον οικισμό της Αγιάσου με τον οικισμό του Ασώματου. Είναι ένα μονοπάτι που το πρώτο τμήμα του, μήκους περίπου 1,5 χλμ., είναι σχετικά ομαλό, σε αντίθεση με το υπόλοιπο τμήμα, αυτό κοντά στον οικισμό του Ασώματου, που έχει σημαντική κλίση. Η διαδρομή του ανάμεσα σε πυκνή βλάστηση από βελανιδιές, πεύκα και ελιές απαιτεί από τον πεζοπόρο άριστη φυσική κατάσταση, ειδικά στο τμήμα με την έντονη κλίση. Το χαμηλότερο από ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά 217 μ., αλλά τα τρεχούμενα νερά και τα πλακόστρωτα τμήματά του κάνουν το μονοπάτι ευχάριστο. Προτείνεται ως κατάβαση.

Ασώματος – Άγιοι Ανάργυροι (Αγιάσος)

Από τον οικισμό του Ασώματου, ο πεζοπόρος, ακολουθώντας το πλακόστρωτο μονοπάτι μήκους 1,3 χλμ., φθάνει στη μαγευτική τοποθεσία των Αγίων Αναργύρων. Πρόκειται για μονοπάτι με πυκνή βλάστηση από πλατάνια, λεύκες και κυπαρίσσια, δίπλα σε τρεχούμενα νερά. Μέχρι τα 750 μ. είναι έντονα κατηφορικό, μετά όμως η πορεία του γίνεται ομαλή. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά 170 μ. Προτείνεται η εκκίνηση της διαδρομής να γίνεται από τον Ασώματο με πορεία προς τους Αγίους Αναργύρους.

Άγιος Ιωάννης Θεολόγος – Κάτω Τρίτος (Ευαργέτουλας)

Το μονοπάτι, μήκους περίπου 1,3 χλμ., ξεκινά από το λόφο στον οποίο βρίσκεται το ξωκλήσι του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, στα 218 μ. υψόμετρο, με εξαιρετική θέα προς τον κόλπο της Γέρας, και καταλήγει στον οικισμό του Κάτω Τρίτους. Το μονοπάτι ακολουθεί κατηφορική πορεία, παράλληλα με κοίτη ρέματος, ανάμεσα σε πυκνή βλάστηση από πλατάνια και ελιές.

Μετά από 520 μ. πεζοπορία, συναντά τον αγροτικό δρόμο, κοντά στο σπήλαιο της Φούσας. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του μονοπατιού έχει υψομετρική διαφορά 145 μ. Η διαδρομή προτείνεται ως κατάβαση.

Αγία Μαρίνα – Πρόβασμα (Μυτιλήνη)

Το μονοπάτι, μήκους περίπου 1,8 χλμ., ξεκινά λίγο μετά το γήπεδο της Αγίας Μαρίνας και καταλήγει στη θέση Πρόβασμα, στον ορεινό όγκο της Αμαλής. Η αρχή του δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τον πεζοπόρο, αλλά σύντομα αρχίζει να παρουσιάζει ενδιαφέρον και συναντά ένα αυτοσχέδιο ξύλινο γεφύρι. Για τα επόμενα 15 λεπτά, ο πεζοπόρος διασχίζει μια σχετικά ομαλή διαδρομή, ανάμεσα σε πεύκα, για να βρεθεί σε χώρο ανάπαυσης. Από το σημείο αυτόκαι για περίπου 10 λεπτά, η διαδρομή γίνεται ανηφορική, χωρίς όμως ιδιαίτερες δυσκολίες, για να φτάσει σε ξύλινο γεφυράκι, σε υψόμετρο 226 μ. Το μονοπάτι από το σημείο αυτό γίνεται πολύ ανηφορικό και στενεύει, απαιτώντας από τον πεζοπόρο ιδιαίτερα καλή φυσική κατάσταση. Η ανάβαση που ακολουθεί για περίπου 40 λεπτά είναι δύσκολη, όμως καταλήγει σε μια εξαιρετικής θέας θέση, στα 373 μ. υψόμετρο. Εκεί υπάρχει περίπτερο ανάπαυσης που αποζημιώνει τους περιπατητές. Το μονοπάτι, που έχει υψομετρική διαφορά 215 μ., προτείνεται ως κατάβαση, καθώς η εναλλαγή της τοπογραφίας είναι πιο ενδιαφέρουσα από το ψηλότερο (373 μ.) προς το χαμηλότερο σημείο του (158μ).

Κώμη – Οροπέδιο Ταύρου (Θερμή)

Το μονοπάτι ξεκινά από τον οικισμό της Κώμης και καταλήγει μετά από 5,25 χλμ. πεζοπορίας στο απόκρημνο οροπέδιο του Ταύρου, στα 320 μ. υψόμετρο. Το μονοπάτι είναι ανηφορικό ανάμεσα σε πευκοδάσος, αλλά και σε τοπίο ξερό και βραχώδες, με σημεία εξαιρετικής θέας.Σε απόσταση 3,2 χλμ. από τον οικισμό της Κώμης, ο πεζοπόρος θα συναντήσει τη διασταύρωση προς τον Άγιο Χαράλαμπο. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του μονοπατιού έχει υψομετρική διαφορά περίπου 210 μ. και προτείνεται για πεζοπόρους που έχουν καλή φυσική κατάσταση.

Πηγή – Παλιοχώρι (Θερμή)

Το μονοπάτι αυτό, μήκους περίπου 2 χλμ., ξεκινά από τον οικισμό της Πηγής και καταλήγει στη θέση Παλιοχώρι. Είναι πλακόστρωτο, ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, με πυκνή βλάστηση και υψομετρικές εναλλαγές στην πορεία του, περνώντας, σε πολλά σημεία μέσα από κοίτη ρέματος. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά μόλις 80 μ. Είναι ιδανικό για πεζοπόρους που επιθυμούν μια ωραία βόλτα στη φύση, το δε σημείο εκκίνησης είναι της επιλογής τους.

Αγ. Παρασκευή – Γεφύρι Κρεμαστής (Αγ. Παρασκευή)

Πεζοπορία στη Λέσβο

Το μονοπάτι ξεκινά λίγο έξω από τον οικισμό της Αγίας Παρασκευής. Βαδίζοντας κυρίως ανάμεσα σε ελιές και λυγαριές και σε απόσταση 4,3 χλμ. από την Αγία Παρασκευή, υπάρχει πάνω από την κοίτη του ποταμού Τσικνιά το χτισμένο από την εποχή των Γατελούζων πέτρινο γεφύρι της Κρεμαστής. Η διαδρομή του μονοπατιού είναι ομαλή, με μικρές εναλλαγές του εδάφους. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά μόλις 72 μ. και είναι εύκολο για κάθε πεζοπόρο, ειδικά αν πραγματοποιείται την άνοιξη ή το φθινόπωρο.

Προς Ιερό Κλοπεδής (Αγ. Παρασκευή)

Το Μετόχι της Ιεράς Μονής Ταξιαρχών αποτελεί το ένα από τα δύο σημεία εκκίνησης του μήκους 2,75 χλμ. μονοπατιού, που συναντά το μονοπάτι από την Αγία Παρασκευή προς το γεφύρι της Κρεμαστής. Στη διαδρομή του περνάει από τον αρχαιολογικό χώρο της Κλοπεδής με τα αιολικά κιονόκρανα, που βρίσκεται δίπλα στην εκκλησία του Ταξιάρχη και στη συνέχεια από το γεφύρι της Πρινής. Πρόκειται για ένα εύκολο μονοπάτι για τον πεζοπόρο που περπατά κυρίως σε αγροτικό δρόμο. Το χαμηλότερο από το ψηλότερο σημείο του έχει υψομετρική διαφορά μόλις 66 μ.

Ποδήλατο βουνού

Πεζοπορία στη Λέσβο
Εκτός από παράδεισος της πεζοπορίας, η Λέσβος ενδείκνυται και για ποδήλατο βουνού. Από τις πιο γνωστές διαδρομές είναι αυτή που ακολουθεί τις όχθες του ποταμού Σεδούντα, στο Πλωμάρι. Γυρνώντας το πετάλι με κατεύθυνση την ορεινή Αγιάσο, απολαμβάνει κανείς τη φύση μέσω μίας πανέμορφης αλλά και δύσκολης διαδρομής.

Ιππασία

Στο νότιο τμήμα του νησιού, με αφετηρία τον οικισμό Μηλιές, δίπλα στο χωριό Πλαγιά, μπορεί κανείς να απολαύσει τη φύση πάνω σε άλογο. Διαδρομές μίας και δύο ωρών με ντόπιες ράτσες αλόγων, πάνω στα παλιά μονοπάτια που χρησιμοποιούσαν οι νησιώτες. Κατάφυτοι ελαιώνες, πηγές νερού και ερείπια πέτρινων σπιτιών αποτελούν έναν ιδιαίτερο τρόπο να γνωρίσει κανείς την ενδοχώρα του Πλωμαρίου.